lördag 8 mars 2008

Tenta och vita rockar

Den första tentan närmar sig och planen för helgen består av anatomi, genetik och stora mängder koffein. Så härligt, bara jag mina böcker, den enorma rosa muggen och X-antal färgpennor.
Vi har hunnit med en studiedag med, utklädd i vit rock med ärmar ner till golvet tassade jag runt på vårdcentralen och träffade den ena halsflusspatienten efter den andra. Jag trivdes bra på vårdcentral, man träffar så ofantligt många olika människor, ingen dag verkar vara den andra lik. Märkligt var det att stå där efter sex veckor och plötsligt tittar patienten upp på en, full av förtroende, bara för att jag står där i den vita rocken. Allt jag kan göra är att lyssna och ge gensvar. På något sätt verkar det endå göra en skilnad. Att bara lyssna. Efter en dag är jag helt slut, och det känns alldeles fantastiskt bra. Jag tror jag är på rätt ställe i världen... Jag ska bara klara den där tentan. Och de närmaste 5,5 åren. =)

Inga kommentarer: