onsdag 15 december 2010

Follow-up

Jag mår bra, efter det senaste långa famlande inlägget har jag stabiliserat mig lite. Träffat fantastiska handledare, varav en som tillochmed sa att hon tycker att vi kandidater är så duktiga. Vi läser ju bara termin 6, men kan så mycket redan. Små saker som det bygger trots allt tillbaka självförtroendet bit för bit. Som doktoranden skrev, jag tror att många möter den där förlamande känslan av otillräcklighet någongång under sin utbildning även om det inte nämns. Även om det är högt i tak känns det ibland som att det här med att visa svaghet inte riktigt är tillåtet. Det känns för egen del inte riktigt lika överväldigande längre och bra mycket mer hanterbart, det gäller som vanligt att få tillbaka perspektivet en aning.

Jag tar mig en ledig kväll och förgyller den med ett TED talk.

http://www.ted.com/talks/lang/eng/dan_buettner_how_to_live_to_be_100.html

Även den en bra påminnelse om hur livet kan se annorlunda ut och vilka värderingar vår egen lilla låda är byggd av.

Inga kommentarer: